Dades
d'interès sobre la nostra Facultat.
De vegades els nombres són freds; però en ocasions són altament significatius i tanquen molta informació.
La nostra Facultat ha evolucionat en els últims anys de manera molt evident:
L'alumnat
La Facultat ha crescut entre 2003 i 2011 un 77%, passant de 2.228 a 3911, el que suposa un creixement d'un 77,4 %.
Cap de les altres facultats de la Universitat ha experimentat un moviment semblant, fins i tot és necessari constatar que les Facultats de Ciències, Lletres i Ciències de la Salut han perdut alumnat durant aqueix mateix període.
De vegades els nombres són freds; però en ocasions són altament significatius i tanquen molta informació.
La nostra Facultat ha evolucionat en els últims anys de manera molt evident:
L'alumnat
La Facultat ha crescut entre 2003 i 2011 un 77%, passant de 2.228 a 3911, el que suposa un creixement d'un 77,4 %.
Cap de les altres facultats de la Universitat ha experimentat un moviment semblant, fins i tot és necessari constatar que les Facultats de Ciències, Lletres i Ciències de la Salut han perdut alumnat durant aqueix mateix període.
L'augment
relatiu de la Facultat en el conjunt de la Universitat també ha experimentat un
creixement considerable, passant de representar el 9,5% del total de l'alumnat
en 2003 al 13,7 en 2011.
En el curs actual el nombre d'alumnes matriculats en la nostra Facultat és de
4.017, el que significa una participació relativa del 14% en el total de
l'alumnat de la Universitat.
Té la Facultat una presència activa en el desenvolupament de la vida de la Universitat equivalent a la participació relativa en la matrícula anual?
Hem pensat en quins poden ser les causes d'aqueix desajustament, d'aqueixa injusta desproporció?
Té la Facultat una presència activa en el desenvolupament de la vida de la Universitat equivalent a la participació relativa en la matrícula anual?
Hem pensat en quins poden ser les causes d'aqueix desajustament, d'aqueixa injusta desproporció?
El professorat
En xifres totals, el professorat de la Universitat d'Alacant ha crescut un 25,7 % entre 2004 i 2010, i la Facultat d'Educació ha augmentat el seu professorat en un 81% , creixement que vaig poder semblar adequat per a atendre l'increment de l'alumnat que hem assenyalat.
PERÒ vegem com es distribueix és creixement en xifres relatives:
Xifres torals 2004/2010
|
Professorat temps complet
|
Funcionaris
|
Associats
|
|||||||
1921
|
2414
|
1174
|
1448
|
Universidad: + 23%
|
953
|
968
|
Universidad: + 1,57%
|
779
|
953
|
Universidad + 29,5%
|
124
|
224
|
7
|
25
|
Facultad:
+ 4%
|
69
|
54
|
Facultad:
- 2,8
|
48
|
145
|
Facultad: +208 %
|
Diferencia
|
-19%
|
-4,37
|
+178,5
|
Què ens suggereixen aquestes dades?
Xifres actuals (segons cens electoral)
Xifres actuals (segons cens electoral)
2013
|
Temps complet
|
Funcionaris
|
Asociats
|
|||
264
|
24
|
9,1%
|
48*
|
18,1
|
192
|
73%
|
Debieran ser**
|
40***
|
15%
|
169
|
64%
|
42
|
16%
|
Podríem preguntar-nos per quin s'ha arribat a aquestes
xifres i hauríem de plantejar-nos com aconseguir que anaren aproximant-se a les
quals demanda la Plantilla Estàndard de la Universitat. La diferència entre
ambdues és tan aixafadora i significativa que demanda una actuació urgent i
decidida, de no ser així, el risc de col·lapse és molt evident.
Adequar la plantilla de PDI, planificar el creixement de la
Facultat, començar a acostar-nos als estàndards de la Universitat... són
qüestions per a les quals es requereix una seriosa planificació a mitjà termini
i una actitud diferent davant la pròpia Universitat.
Volem formar part activa i responsable d'aqueix sistema complex i viu, vam necessitar que la Universitat ens asseu com part d'un tot vertebrat i harmònic.
Per a arribar a aqueixa meta és imprescindible el compromís de tots per a poder fer les coses d'altra manera.
Volem formar part activa i responsable d'aqueix sistema complex i viu, vam necessitar que la Universitat ens asseu com part d'un tot vertebrat i harmònic.
Per a arribar a aqueixa meta és imprescindible el compromís de tots per a poder fer les coses d'altra manera.
No hay comentarios:
Publicar un comentario